Η καθαρίστρια βρήκε τον μηχανισμό που κατά πληροφορίες έμοιαζε αυτοσχέδιος ενημέρωσε τον διευθυντή του σχολείου και εκείνος την ΕΛ.ΑΣ. Ο μηχανισμός εξουδετερώθηκε ύστερα από την παρέμβαση πυροτεχνουργού από το Ηράκλειο και την έρευνα από εκπαιδευμένο σκύλο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο μηχανισμός βρέθηκε σε συναυλιζόμενο χώρο δύο σχολείων ωστόσο οι πρώτες πληροφορίες λένε ότι βρέθηκε κοντά σε λεβητοστάσιο του Λυκείου.
Στα εγκληματολογικά εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ θα καταλήξουν, μετά την εξουδετέρωση του, τα επιμέρους τμήματα του αυτοσχέδιου εκρηκτικού-εμπρηστικού μηχανισμού. Και θα σταλούν, όπως προβλέπεται, για την αναζήτηση DNA, σύμφωνα με πληροφορίες.
Το αυτοσχέδιο σύστημα πυροδότησης, δε λειτούργησε, αν και οι «εμπνευστές» και κατασκευαστές του, το πυροδότησαν. Βασικά χρησιμοποίησαν μία μικρή φιάλη γκαζιού πάνω στο οποίο είχαν επικολλήσει με μονωτική ταινία εκρηκτική ύλη.
Θεωρείται πάντως, με βάση τους ειδικούς, ότι ακόμα και αν κατάφερναν να το πυροδοτήσουν, δεν θα προκαλούσε κάποια σοβαρή ζημιά, εκτός κι αν κάποιος περνούσε ακριβώς μπροστά την στιγμή της έκρηξης. Ωστόσο το μέρος δεν έχει κίνηση, ο χώρος πέριξ του σχολείου είναι αποψιλωμένος για το ενδεχόμενο να προκληθεί φωτιά. Ούτε όμως και το πότε αφέθηκε εκεί ο μηχανισμός μπορεί να προσδιοριστεί με ακρίβεια καθώς μεσολάβησε το Σαββατοκύριακο και η αργία της 25ης Μαρτίου.
Μαθητής είχε κάνει τηλεφώνημα για βόμβα πριν μέρες
Άσχετο πάντως με την έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη σχετικά με τον αυτοσχέδιο σύστημα πυροδότησης , πριν λίγες ημέρες στο ίδιο σχολείο φέρεται να σημειώθηκε ένα άλλο περιστατικό που και πάλι κινητοποίησε τη διεύθυνση του σχολείου και τις Αρχές. Μαθητής, όπως προέκυψε από την προανάκριση, έκανε προειδοποιητικό τηλεφώνημα για βόμβα στο σχολείο. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο μαθητής που είχε τη φαεινή ιδέα της φάρσας, ταυτοποιήθηκε.