Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Προσφορά 21 εκατομμυρίων για την Super League!

Η Super League είναι στην τελική ευθεία για το deal με τον επόμενο κεντρικό χορηγό της

H υπόθεση της κεντρικής χορηγίας της Super League είναι εδώ και αρκετό καιρό στα πρώτα θέματα της ατζέντας της και όλα δείχνουν ότι βρίσκεται κοντά στην ολοκλήρωση, με τη Novibet να προσφέρει 21 εκατομμύρια ευρώ για τα επόμενα 5.5 χρόνια, κάτι που σημαίνει ότι ο Συνεταιρισμός θα βάζει στα ταμεία του περίπου 4 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο! Πρόταση έχει καταθέσει και ο Stoiximan, η οποία, σύμφωνα με τις πληροφορίες, φέρεται να φτάνει τα 9 εκατ. για 3 χρόνια.

ΟΠΑΠ ο πρώτος κεντρικός χορηγός

Τι συνέβαινε ωστόσο τα προηγούμενα χρόνια με τις κεντρικές χορηγίες της Super League; Από το 2006-07, όταν και ξεκίνησε να υφίσταται ως Οργανισμός, ο βασικός χρηματοδότης στα πρώτα βήματα ήταν ο ΟΠΑΠ, ο οποίος δεν είχε κλείσει ονομαστική χορηγία με τη Λίγκα, όπως συμβαίνει τις τελευταίες σεζόν και αναμένεται να συνεχίσει να συμβαίνει με τη νέα συμφωνία.

Η πρώτη μεγάλη συμφωνία υπεγράφη για τρία χρόνια το 2008, επί προεδρίας Πηλαδάκη και προέβλεπε, πέραν του αρχικού ποσού, ακόμα οκτώ εκατομμύρια για τη βελτίωση (κυρίως) της ηθικής εικόνας του αθλήματος. Ήταν η μεγαλύτερη χορηγία για το επαγγελματικό ποδόσφαιρο, ωστόσο, ήταν η εποχή που ο ΟΠΑΠ ήταν κρατικός και η χορηγία είχε και κοινωνικό χαρακτήρα, όπως προβλεπόταν από τη σύμβαση εκχώρησης. Ο ΟΠΑΠ συνέχισε να χορηγεί τη Λίγκα και στη νέα εποχή του, ωστόσο τα δεδομένα πλέον ήταν διαφορετικά και τον Ιούνιο του 2015, η διοργανώτρια αρχή του Πρωταθλήματος έκρινε χαμηλή την πρόταση που της κατατέθηκε, γεγονός που σήμανε την αρχή του τέλους μιας μακροχρόνιας σχέσης.

Οι ονομαστικές χορηγίες

Ακολούθως, μετά τους… τίτλους τέλους με τον ΟΠΑΠ, υπήρξε ένα χορηγικό… κενό για τη Λίγκα, για να έρθει το 2017 η συμφωνία με την DIMERA και για την ακρίβεια με την εταιρεία Σουρωτή. Εδώ, βέβαια, υπήρχε διαφοροποίηση συγκριτικά με τον ΟΠΑΠ και στο οικονομικό σκέλος, αλλά και στο γεγονός πως η Σουρωτή ήταν ονομαστικός χορηγός. Αρχικά, η συμφωνία ήταν με τη DIMERA και μετά αποφασίστηκε από τη συγκεκριμένη εταιρεία τη χορηγία να την αναλάβει η Σουρωτή.

Το deal για τη Σουρωτή ήταν για τις αγωνιστικές περιόδους 2016- 2017 και 2017 – 2018, αντί του ποσού των πέντε εκατομμυρίων ευρώ (2.250.000 για την πρώτη χρονιά της συμφωνίας και 2.750.000 για την επόμενη σεζόν). Η Σουρωτή υπήρξε λοιπόν ονομαστικός χορηγός (Super League Σουρωτή δηλαδή) ενώ η Λίγκα διαφήμιζε στα γήπεδά της και το ξενοδοχείο Μακεδονία Παλλάς. Ωστόσο, η συμφωνία δεν ανανεώθηκε, καθώς τον Ιούνιο του 2019 η Super League συνεδρίασε για την ολοκλήρωση των συμβάσεων με Σουρωτή και Μακεδονία Παλλάς Α.Ε. και αποφασίστηκε ότι οι εμπλεκόμενες πλευρές δεν θα συνέχιζαν τη συνεργασία τους.

Ο επόμενος Χρυσός Χορηγός της Λίγκας – όπως είχε ήδη γνωστοποιηθεί – θα ήταν η Interwetten, που ανακοινώθηκε επίσημα το 2020, αλλά υπήρχε ως χορηγός (όχι κεντρικός) από το 2019. Ήταν μια συμφωνία της τάξεως των 2 εκατ. ευρώ ετησίως για τον Συνεταιρισμό, η οποία όμως ολοκληρώθηκε… πρόωρα. Όπως και στην περίπτωση της Σουρωτής, η χορηγία ήταν ονομαστική.

Η Interwetten είχε συμφωνήσει με τη διοίκηση της Λίγκας για έναν χρονικό ορίζοντα τριών ετών και για ένα ποσό της τάξεως των 6 εκατομμυρίων ευρώ. Στις ανακοινώσεις του 2020, αναφερόταν πως η Σύμβαση Ανταποδοτικής Χορηγίας της Super League με την εταιρεία Interwetten ήταν τριετούς διάρκειας, ξεκινώντας από το πρωτάθλημα της περιόδου του 2020-21. Ωστόσο, η συμφωνία δεν «κράτησε» για το προαναφερθέν χρονικό διάστημα. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι η εν λόγω εταιρεία έχει «φεσώσει» τόσο τη Super League, όσο και τηλεοπτικούς σταθμούς και sites.

Η πρόταση της Novibet

Η πρόταση της Novibet, λοιπόν, η οποία θυμίζουμε ότι αν προχωρήσει θα αποφέρει 21 εκατομμύρια ευρώ για τα επόμενα 5.5 χρόνια, είναι η μεγαλύτερη που έχει υπάρξει στην ιστορία της Super League, από τον καιρό που ξεκίνησε τις συμφωνίες με ιδιωτικές εταιρείες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συγκεκριμένη προσφορά κρίνεται εντυπωσιακή από τους ανθρώπους που «τρέχουν» τη διαδικασία, ενώ, αν ολοκληρωθεί το deal, θα συμπεριληφθεί και συμφωνία για την ονοματοδοσία του πρωταθλήματος, όπως συνέβη και με τους προηγούμενους χορηγούς.

Πηγή: gazzetta.gr