Χωρίς την παρουσία φιλάθλων θα διεξαχθούν τα ντέρμπι ανάμεσα στη Σταντάρ Λιέγης και τη Σαρλερουά την αγωνιστική περίοδο 2026/27, μετά από απόφαση της πειθαρχικής επιτροπής του επαγγελματικού ποδοσφαίρου στο Βέλγιο.
Η αρμόδια Aρχή γνωστοποίησε ότι οι δύο αναμετρήσεις των συλλόγων στο πλαίσιο της Belgian Pro League θα διεξαχθούν με άδειες εξέδρες, εφαρμόζοντας ένα ιδιαίτερα αυστηρό μέτρο ενόψει της νέας σεζόν.
Σύμφωνα με όσα μετέδωσε το «Sporza», το συγκεκριμένο μέτρο αποφασίστηκε ως συνέπεια των σοβαρών επεισοδίων που αμαύρωσαν το τελευταίο «Choc Wallon», το παραδοσιακό ντέρμπι της Βαλλονίας, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις και την καταδίκη από τις ποδοσφαιρικές αρχές, τους συλλόγους και την κοινή γνώμη.
Παρότι οι αναμετρήσεις της Σταντάρ με τη Σαρλερουά χαρακτηρίζονται διαχρονικά από έντονο πάθος και μεγάλη αντιπαλότητα, τα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν στο πρόσφατο παιχνίδι των play-offs για ένα ευρωπαϊκό εισιτήριο ξεπέρασαν κάθε όριο, οδηγώντας τις αρμόδιες αρχές στη λήψη δραστικών μέτρων ενόψει της νέας αγωνιστικής περιόδου.
Η Σαρλερουά έφυγε με το διπλό από την βελγική πόλη, επικρατώντας με 2-0 και σβήνοντας οριστικά τα όνειρα των γηπεδούχων για έξοδο στην Ευρώπη. Ωστόσο, το φινάλε της αναμέτρησης σημαδεύτηκε από επεισόδια, καθώς οι πανηγυρισμοί των φιλοξενούμενων προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις στις εξέδρες. Σύμφωνα με τα σχετικά δημοσιεύματα, τρεις ποδοσφαιριστές της Σαρλερουά κατηγορήθηκαν ότι προέβησαν σε χειρονομίες προς τους οπαδούς της Σταντάρ, πυροδοτώντας την ένταση.
Η κατάσταση ξέφυγε όταν φίλαθλος των γηπεδούχων εισήλθε στον αγωνιστικό χώρο με σκοπό να αφαιρέσει σημαία της Σαρλερουά. Λίγο αργότερα, οπαδοί των φιλοξενούμενων εγκατέλειψαν τη θύρα τους και ήρθαν σε αντιπαράθεση με υποστηρικτές της Σταντάρ, με το κλίμα να γίνεται ακόμη πιο εκρηκτικό.
Τα επεισόδια κορυφώθηκαν όταν περίπου 100 έως 200 οπαδοί της Σταντάρ μπήκαν επίσης στον αγωνιστικό χώρο, προκαλώντας σκηνές χάους και σοβαρές συγκρούσεις, που οδήγησαν τις αρχές στην επιβολή αυστηρών μέτρων.
Ως συνέπεια των γεγονότων, οι αναμετρήσεις μεταξύ Σταντάρ Λιέγης και Σαρλερουά για τη σεζόν 2026/27 θα διεξαχθούν χωρίς την παρουσία θεατών. Παράλληλα, για την αγωνιστική περίοδο 2027/28 αποφασίστηκε να επιτρέπεται η παρουσία αποκλειστικά των οπαδών της γηπεδούχου ομάδας, αποκλείοντας πλήρως τις μετακινήσεις φιλοξενούμενων φιλάθλων.
Πηγή: athletiko.gr