Ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαιτησίας της UEFA, Ρομπέρτο Ροσέτι, που βρίσκεται στην Αθήνα, έδωσε “ψήφο εμπιστοσύνης” στους Έλληνες διαιτητές, κατά τη διάρκεια της ενημερωτικής παρουσίασης για το VAR στο πλαίσιο της οποίας συναντήθηκε με αθλητικούς συντάκτες.
Τάχθηκε υπέρ της επιστροφής Ελλήνων διαιτητών στα ντέρμπι του πρωταθλήματος, όχι μόνο επειδή μόνο στην Ελλάδα ορίζονται σε τόσο μεγάλο βαθμό αλλοδαποί διαιτητές, αλλά και επειδή αν οι διαιτητές δεν σφυρίζουν τα μεγάλα παιχνίδια στις εγχώριες διοργανώσεις δεν μπορούν να ανέβουν στην ιεραρχία της UEFA.
Η συζήτηση για την επαναφορά τους στα ντέρμπι του πρωταθλήματος με ξένους VAR, έχει ήδη ανοίξει με πρωτοβουλία της ΕΠΟ έπειτα από θετική εισήγηση της ΚΕΔ.
Για τον Ροσέτι οι Έλληνες διαιτητές μπορούν να ανταποκριθούν χωρίς προβλήματα. Ενώ είναι πολύ πιθανόν να υπάρξει παρουσία Έλληνα διαιτητή και στον πίνακα των ελίτ διαιτητών. Έχει θετική άποψη για τους Φωτιά, Τσακαλίδη, Παπαπέτρου και Μόσχου.
Ο Ροσέτι βλέπει θετικά την ανανέωση της θητείας των μελών της ΚΕΔ για δύο ακόμη χρόνια στη λογική ότι πρέπει να υπάρχει σταθερότητα και να μην αλλάζει συχνά η σύνθεση της επιτροπής.
Ο επικεφαλής της Επιτροπής Διαιτησίας της UEFA, δεν εμφανίστηκε να συμφωνεί με την εβδομαδιαία ανάλυση των επίμαχων φάσεων μέσω βίντεο όπως έκανε μέχρι πέρυσι τον Δεκέμβριο η ΚΕΔ και όπως γίνεται στην Ιταλία, θεωρώντας ότι το καλύτερο θα ήταν να πραγματοποιείται μία συνάντηση ανά μήνα με τους δημοσιογράφους, όπου θα δίνονται διευκρινίσεις για τις επίμαχες φάσεις.
Συμφωνεί με την επέκταση των αρμοδιοτήτων του VAR για τον έλεγχο της δεύτερης κίτρινης κάρτας και των λανθασμένων υποδείξεων για κόρνερ, αρκεί η διαδικασία να γίνεται πολύ γρήγορα.
Διαφωνεί με τη χρήση κάμερας σώματος από τους διαιτητές αλλά με την ανακοίνωση της τελικής απόφασης του διαιτητή μέσω μικροφώνου προς τον κόσμο στο γήπεδο.
Υποστηρίζει τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί για τη μείωση των καθυστερήσεων, όπως για παράδειγμα ο κανόνας των οκτώ δευτερολέπτων για τους τερματοφύλακες.Πιστεύει ότι μέχρι στιγμής η διαιτησία στο παγκόσμιο κύπελλο πάει καλά και ότι οι καλύτεροι διαιτητές είναι ευρωπαίοι.
Τι είπε για Ολυμπιακό, Παναθηναϊκό και ΑΕΚ
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του VAR, ο Ροσέτι τοποθετήθηκε και για αρκετές αμφισβητούμενες φάσεις ελληνικών ομάδων στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις.
Για τη φάση της αποβολής του Έσε στην αναμέτρηση του Ολυμπιακού με την Μπαρτσελόνα, ξεκαθάρισε πως η κόκκινη κάρτα (δεύτερη κίτρινη) ήταν λανθασμένη και δεν θα έπρεπε να είχε αποβληθεί ο Αργεντινός μέσος, αλλά την ώρα του αγώνα ο διαιτητής μπορεί να παρασυρθεί από μια υπερβολική αντίδραση όπως ήταν αυτή του ποδοσφαιριστή της Μπαρτσελόνα.
Για το δεύτερο γκολ της Μπέτις απέναντι στον Παναθηναϊκό, για το οποίο οι «πράσινοι» διαμαρτυρήθηκαν υποστηρίζοντας ότι είχε προηγηθεί φάουλ στον Καλάμπρια στην αρχή της φάσης αλλά και για περίπτωση οφσάιντ ο Ροσέτι ήταν ξεκάθαρος ότι το γκολ μέτρησε σωστά, αφού δεν προηγήθηκε ούτε φάουλ, ούτε οφσάιντ.
Θέση πήρε και για τη φάση του πέναλτι που καταλογίστηκε υπέρ της Ράγιο Βαγιεκάνο στον αγώνα με την ΑΕΚ για χέρι του Ρέλβας. Σύμφωνα με τον επικεφαλής διαιτησίας της UEFA, η απόφαση του διαιτητή να δείξει την “άσπρη βούλα” ήταν σωστή, επειδή ο αμυντικός της ΑΕΚ με το “χέρι στήριξης” σταμάτησε την πορεία της μπάλας.
Πηγή: monobala.gr